CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Wednesday, October 12, 2011

Dalam Hati Ada Taman..



Danish: MumMy, saya rase nk nangis je tgk citer ni..tgk air mata saya kluar kat tepi ni..
Me: Nape lak?
Danish: Saya rase kesian tgk org tu..dia buat saya rase sedih..

...................................................................................

Itulah antara skrip Danish masa kami anak beranak asyik menonton drama di TV3 hari Ahad lalu..’Jangan Hantar Aku ke Neraka’.. memang best citer nih..membuai emosi..kalau anak aku sekecil ini merasakan emosinya ternyata mesej cerita ini sudah sampai kepada penonton..tahniah..

Tersangat comel muka si Danish bila buat muka sedih gitu..tapi aku tak heran sebab selasak dia ‘Dalam Hati Dia Memang Ada Taman’.. dia antara anak aku yang paling emo, semanja afham aku rase manja lagi dia..
Dari kecik, kalu tido mesti nak memeluk lengan aku..usap2 lengan aku..bila aku tanya kenapa..dia kata saya rase selesa buat macam ini..tangan aku lembut katanya..siap tanya tangan seorang ibu memang lembut ker..hahahaa...(bukan aku buat iklan losyen J&J yer)..bukan Danish kalu tak bercakap dengan skrip mengalahkan citer Datuk Yusof Haslam jaman dolo..

Alhamdulillah..seusia 7 tahun 8 bulan..kengkadang aku dapat rasakan dia sangat matang..bagi aku biarlah dia beremosi daripada membesar tanpa emosi..payah bila orang tak beremosi nih..selalunya diarang tak alert ngan perasaan orang..hehehe..
Afham pon sorok2 muka kat aku bila tengok citer tuh..mata pon bergenang..budak nih pon cengeng juga rupanya..anak yang paling tak reti dok diam..kadang aku riso tengok keaktifan dia..takut dia hyper atau apa..mintak dijauhkan Ya ALLAH!!

Petang semalam, balik dari kerja Danish dah ingatkan aku..malam karang pukul 9 ada cerita yang mummy suka tuh..Cinta Alisya..pukul 10 lebih cerita boyfriend mummy yang jahat tuh (sorry aaron..watak kamu kali ini buat Danish cop kamu jahat..ahakss)..
Pehh..siap ingat apa drama yang aku suka layan..kelako je..dan malam tadi aku tengok hati Danish tersentuh lagi bila tengok Aril kene marah ngan Maksunya yang jahat itu..sampai berdarah kepala kene ketuk..bila adik bongsu Alisya menangis sedih dan peluk Aril tak bagi Aril tinggalkan umah tuh..waahhh...beremosi sungguh Danish..

Takpalah anakku..menzahirkan dan melahirkan emosi dalam hati kita kengkadang perlu walaupun kita seorang lelaki..menunjukkan kita adalah manusia yang normal..ada hati..ada perasaan..ada rasa..ada belas..biarlah orang kata kamu cengeng..manja..lembek..tak macho..tapi bagi mummy kamu superb..sebab bila kita menidakkan emosi kita..kita akan jadi manusia yang tidak berperasaan..hati batu..tidak alert dengan perasaan orang..mummy tidak mahu kamu menjadi begitu..

Siapa pun kamu..kamu tetap di hati mummy..anak mummy yang mempunyai pelbagai rasa..yang memberi kekuatan kepada mummy..mummy sayang kamu..sangat..sangat..

0 Lalala:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...