CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Monday, October 17, 2011

Kasihan Danish..


Seminggu lebih dah berlalu pon..baru hegeh-hegeh nak upload cerita..Ahad lalu balik keje..dengan muka takut-takut danish tunjukkan kaki dia kat aku..katanya jatuh masa nak ke kedai beli aiskrim..

Aku lak laju je mulut jawab.."haa..padan muka awak..sapa suruh merempit bawak basikal tuh? nape tak hati-hati.."

Seperti biasa muka dia mencebek nak nangis.."mummy nih..itu yang saya malas nak bagitau..cakap saya padan muka plak.."..

Merajuklah tuh...hehehe..

Danish..kalu tak cengeng..manja..bukan dia..tapi memang kesian..bila luka tuh dah makin mengering..makin sakit dia rase..aku tau rase itu..tapi nak buat camnakan..moga jadi pengajaran untuk dia..ini kecederaan yang paling teruk bagi dia..itu yang dia sedih sangat tuh..bukan dia tergolek ke apa..just tersagat kat jalan..sebab basikal dia dah kecik..sebab dia dah tinggi..masa amik lap tuh..tersagat kaki dia..katanya dia bawak basikal laju sebab nak balik tengok kartun...


Sambil letak ubat..balutkan kaki..kene tahan telinga bila mummy dia bebel..hahahha...

"Ingat tuh, ni jadi pengajaran kat awak..lain kali hati-hati..ingat rasa sakit nih..bila awak nak bawak basikal laju-laju lagi..ato bila awak dah besar..nak bawak motor..takmo jadi macam ni lagi yer.."

Serius tau..aku nasihat cam gitu..skema kah aku? hahaha..

Reaksi danish? dia angguk-angguk..geleng-geleng sambil air mata bercucuran..
Aku konsider dia letak dalam hatilah nasihat aku..":)

Dan yang paling aku respek..dia tak menjadikan kecederaan dia tuh untuk mintak aku pontengkan dia sekolah..hari ahad kene..esoknya hari isnin dan seterusnya dia ke sekolah..dengan terhencut2 dan memegang kaki seluar dia takut kene luka dia..kelako lak aku..cam org bersunat lak..hahahha...dan semalam..luka dia dah makin sembuh..dah melasak sudahhh...siap ajar adik dia naik basikal ok..dengan niat nak paskan basikal tuh kat afham plak..dengan alasan nak mintak basikal baru..

Aku? pengsaannn...

1 Lalala:

Ina Hashim said...

ya Allah...teruk luka dia tuh...isk....siannya dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...