CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Monday, November 16, 2009

Anak Ku n 'Zombie'..



Lama gak aku tak wat entry untuk blog aku nih..nak kata sebab bz taklah jugak..tapi tahap kemalasan nan ado tuh jadik penyumbang juger..ari nih terhegeh-hegeh aku nak mengupdatekan blog nih dengan mata yang separuh bukak dengan kepala yang masih berpusing-pusing..letihnya den aaaiii..

Semalam Amjad tido pukul 3 pagi..3 pagi? Biar betul? Lar…betullah tuh..tak tipu punya..tak tahu kenapa malam tadi dia asyik menangis jek..Amjad nih kira budak baik juga..jarang dia menangis kecuali bia dia tak selesa, demam ato sajer nak wat peellah tuh..tapi semalam aku tak tahu napa dia asyik menangis jek..high pitching plak tuh..soh tido takmo..letak dalam buai..nangis..bagi ‘tek’ takmo..nangis..bagi mainan..takmo..nangis..adoilar…riso aku..tensed gler..abis aku check badan dia kot2 ada mender yang buat dia tak selesa..berak dah cuci, pampers dah tuko..perut tak kembung tapi sapu minyak gak..badan cam suam-suam..tapi bila aku check ngan thermometer tuh..normal..tak demam..nak kata dia hernia cam si afham..tak der plakk…aduhhh…mati akal aku..siap garu kepala aku..takmolah pi kejutkan mak bapak aku tuh..depa dah tido..kesian jugak aku..dah letih siang hari jaga budak-budak nih..malam turn akulah plakkan..mengadalah tuh nak pi susahkan depa..

Sudahnya bergasak aku sengsorang..sambil dukung amjad..duduk tak kena..berdiri tak kena..tutup lampu tak kena..bukak lampu pon tak kena..keluar bilik..masuk bilik..si afham plak dah tertido masa pukul 8.30 pm. Aku ingat dia tak bangun dah..Si Achiknya plak datang mengacau..sudahnya bangun..ahhh..payah kalu budak nih bangun..betul tekaan aku..jadinya dia pon sama buat aku pening kepala..lari sana..lari sini..lompat sana..lompat sini..kejap punggah mainan..kejap berguling dalam selimut dengan si Danish..Si Danish nih pon sama takmo tido lagi..tak mengantuk katanya..aduuuusssss…..mau pengsan dibuatnya..mana sibuk pujuk Amjad menangis..mana nak marahkan depa yang buat bising main…gggggrrrrrrrrr…tercabarnya aku…Perasaannya? Nak menangis pon ada..nak berteriak pon ada..rasa nak belasah orang pon ada…Ya Allah! Tabahkanlah hati aku..Berilah kesabaran untuk aku..

Note : Daddy, bukan senang untuk mummy urus 3 orang anak lelaki daddy nih berseorangan..tapi mummy ikhlas melakukannya dengan penuh kasih sayang kerana diaorang adalah amanah dan anugerah terindah yang dikurniakan berdasarkan kasih sayang kita dahulu..mummy tidak meminta lebih sebagai balasan, cukuplah sekadar ucapan terima kasih dan ingatan daddy…





Sunday, November 1, 2009

Aktiviti Hujung Minggu - Gomol Mejad n Masak..


Entry kali nih nak conteng2 mengenai aktiviti hujung minggu baru nih..
Amjad naik campak rasenya..penuh muka dan badan dia..demam dah kebah..alhamdulillah...Afham benjol jatuh dah kurang..juga alhamdulillah..terimakasih Ya Tuhan..


~ Muka orang demam


~ Ruam ker campak?




~ Ni plak budak nakal..benjol dahi..

weekend ari tuh kat sini asyik hujan jek..so, kemalasan ah nak keluar..mak dan abah palk takder pi lawatan ke melaka..biarlah kasik can diorg jalan-jalan..rest..kalu tak pening ari2 layan cucu2 nakal nih..bosan teramat..apalagi..keje aku masak jeklah..layan anak2..tanya depa nak makan apa..sudahnya..ni dia..ari khamis, dabish request nak makan maggi goreng..dia kalu takmo makan nasik itulah yg nak dimakannya..mmg aku dah beli siap2 mee cam maggi tuh..bukan maggi yer..jgn salah faham..so..campak2 siap..

~ Mee fav Danish

ari jumaat aku buat sup ayam..lama tak masak sup ayam..tu dia..puas hati gak aku..bila tengok budak berdua tuh selera makan..lebih-lebih lagi si afham yang memang payah nak makan..abis semangkuk sup tuh ngan nasik..abang lagilah..2 mangkuk sup dan dua pinggan nasik..melambung2 pujinya..bukan aku yang puji ok..danish yg puji sedap..siap soh aku buka kedai makan lagi..adoii...danish..danish..




~ Afham yang nak makan sendiri..pastu abis sepah carpet nenek..nasib nenek tarak..ahaks..

so, banyak masa terisi dgn melayan depa nih..

Butakah Cinta?



Butakah Cinta

Berapa lamakah lagi
Terpaksa aku menanti
Sehingga teguhnya pendirian di hati

Bukan hanya kepentingan
Malahan keegoan telah ku korbankan
Berlimpahan kasih sayang... aku curahkan
Buat mu seorang...

Kiranya semua itu
Tak bermadai bagi mu
Apa sebenarnya yang kau mahu
Ku tak tahu...

Kau hilang bila ku tiba
Kau datang bila ku kecewa...
Terasa diri...di persenda...
Dimana berakhirnya nanti
Permainan sendiwara mu ini...
Sesungguhnya aku... tak mengerti...

Jika benar cinta itu buta...
Butakah mata ku...
Berkali terluka masih jua... ku merindu...
Apa yang ku inginkan...
Cuma kejujuran dalam perhubungan...

Jika itu tiada...
Apalah ertinya...
Penantian ini hanya sia-sia...( 2X )

Lagu nih teramatlah favourite bagi aku..Tetiba jek cam relate ngan feeling aku last week..dalam sibuk2 melayan amjad yang demam, afham yang nakal dan danish yang petah..sempat lagi aku berjiwang ngn lagu nih..ntahlar..kalu korang pon nak berjiwang ngan aku..silalah..

Butakah Cinta? Persoalannya..Cinta yang buta ato kita yang membutakan mata dan hati kita? Aku rasa kita yang membutakan hati dan mata kita untuk melihat dan menilai..berapa lamakah lagi aku harus berada dalam situasi ini? Membutakan mata dan hati aku untuk terus dilukai..membiarkan sayang dan kesetiaan aku untuk terus dipersenda? aku harus menoktahkannya..celiklah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...