CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Monday, September 24, 2012

NAGA Mengamuk !!


Semalam adalah hari yang sibuk berada di office..mecam-macam nak kene buat..
berteleku di hadapan komputer sehari suntuk sehingga sakit2 badan..lenguh...
balik office kene meredah jem plak..

Kuala Terengganu jem? yer ker? sejak bilalah plak?
jangan korang tak tau..sekarang ni Kuala Terengganu pon dah reti jem tau..kalau dahulu tengah musim perayaan atau hari hujan je..la nih jenuh..tambah double triple letih lagi...hukhuk...

Balik umah..baru plan nak berehat..kene bulilah plak dengan otomen-otomen aku ni..nak kendonglah..nak dukunglah..motip ko amjad nak berdukung ngan mummy..babykah kamu lagi..adeehhh...tu blom ditambah stress bila tengok bilik yang dah macam kapal titanic karam..adeeeiii..mulalah rase cam hangin satu badan..mulalah suara aku bak halilintar membelah bumi nih...

Me : Sapa yang sepahkan bilik ni?
Sapa yang punggah bakul baju nih?
Sapa yang campakkan kasut nih?
Sapa yang tabur mainan?
pot..pet..pot..pet..

Danish : Bukan saya..afhamlah..
Afham : Bukan saya..amjadlah..
Amjad : Ukan ayee..kan ayeee..(sengehhhh..sampai gelembong Pipi)

Me : arrgggghhhhhhh.........
Baik korang kemas..lepas tu pergi mandi..sebelum naga nih mengamuk keluarkan api..

Afham : (Melintas selamba sambil menjeling) Naga? Keluar api? Mana..mana?

*Bunyik cengkerik..

Nak gelak ke..nak buat bolat2 mata? adeeeiiiii.....

Nota kaki: naga dan aku adalah sinonim sebab aku lahir dalam tahun naga..
ni kata danish yer bukan kata aku: mummy nih lahir tahun naga..sebab tu mummy garang macam naga..sebab tu mummy kuat dan hebat...

ngeeeeee....

Thursday, September 13, 2012

Nasi Kerabu..Oh! Nasi Kerabu

Assalamualaikum semua..

Kita masih berada dalam bulan Syawal... Ada yang sibuk menghadiri jemputan rumah terbuka sahabat handai..tak lupa juga yang gigih berpuasa sunat di bulan Syawal mengejar masa yang masih tersisa..

Korang ada terjumpa tak rumah yang menghidangkan nasi kerabu? Jeless ok...hehehehe..tak tau kenapa..sejak dua menjak nih tekak aku nih asyik teringin nak makan nasi kerabu..one of may fav nasilah kiranya ni..mengidam? mengidam perut je..tak melibatkan mengidam yang lain yer..:)

Masa bulan Ramadhan aritu senang je..teringin nak makan cari je di Bazar Ramadhan..Insyaallah ada..cuma sedap tak sedap..umpphh tak ummpph je..dah habis Ramadhan ni dah tak tau nak carik kat mana..nak2 orang cam aku nih yang jarang sangat makan kat luar nih..

Minggu nih dia punya keinginan makin melampau..agaknya sebab berpuasa kot..dia punya ngengada tuh terlebih..so, jenuh lah aku mencarik keliling bandar lepas balik kerja kot2 ada kedai yang jual nasi kerabu di petang hari..nan ado...adalah pulak member dok menayang kat FB Nasi Kerabu yang memang boleh buat ayaq liur meleleh...adeeii...nak pi beli jauh bebenor kedainya..aku plak spesis tak familiar sangat jalan2 nih..hukhukhuk..makan hati...(Buat Kak Su; Kamu Kejam ok...)

Akhirnya, rezeki aku datang juga..ada kawan yang tahu tempat yang jual nasi kerabu yang dijamin sedap..siap bagi map lagi nak ke situ...(kredit untuk kawan aku Nooreen..tq babe..jasamu dikenang..nanti i belanje kek..hehehe) kalau tak, adalah yang kempunan..so. gigihlah aku semalam pergi mencariknya..dahlar hujan..yang bersinonim dengan jalan jem..nasi kerabu punya pasal...ku turutkan jua..ececechhh... siap nerbes nak mencarik tuh..sangat poyo di situ...


Akhirnya.....

Alhamdulillah..terima kasih Allah untuk nikmat berbuka ini...:)

Sedap ke tak? Tengoklah pic nih...:)

Sunday, September 2, 2012

SALAM SYAWAL 1433..MAAF ZAHIR BATIN

Assalamulaikum.. 15 Syawal 1433.. Entri tertangguh disebabkan kebizian tahap melampau...huhuhu... Salam Aidilfitri buat semua yang mengenali aku dan anak-anak..Maaf Zahir Batin yer... Tak tau nak hapdate apa sebab dah lama benor rayanya..ku tempek pic sudah..ngeeee My homemade biskut raya..
My Siblings..
Raya..raya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...