CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Thursday, September 13, 2012

Nasi Kerabu..Oh! Nasi Kerabu

Assalamualaikum semua..

Kita masih berada dalam bulan Syawal... Ada yang sibuk menghadiri jemputan rumah terbuka sahabat handai..tak lupa juga yang gigih berpuasa sunat di bulan Syawal mengejar masa yang masih tersisa..

Korang ada terjumpa tak rumah yang menghidangkan nasi kerabu? Jeless ok...hehehehe..tak tau kenapa..sejak dua menjak nih tekak aku nih asyik teringin nak makan nasi kerabu..one of may fav nasilah kiranya ni..mengidam? mengidam perut je..tak melibatkan mengidam yang lain yer..:)

Masa bulan Ramadhan aritu senang je..teringin nak makan cari je di Bazar Ramadhan..Insyaallah ada..cuma sedap tak sedap..umpphh tak ummpph je..dah habis Ramadhan ni dah tak tau nak carik kat mana..nak2 orang cam aku nih yang jarang sangat makan kat luar nih..

Minggu nih dia punya keinginan makin melampau..agaknya sebab berpuasa kot..dia punya ngengada tuh terlebih..so, jenuh lah aku mencarik keliling bandar lepas balik kerja kot2 ada kedai yang jual nasi kerabu di petang hari..nan ado...adalah pulak member dok menayang kat FB Nasi Kerabu yang memang boleh buat ayaq liur meleleh...adeeii...nak pi beli jauh bebenor kedainya..aku plak spesis tak familiar sangat jalan2 nih..hukhukhuk..makan hati...(Buat Kak Su; Kamu Kejam ok...)

Akhirnya, rezeki aku datang juga..ada kawan yang tahu tempat yang jual nasi kerabu yang dijamin sedap..siap bagi map lagi nak ke situ...(kredit untuk kawan aku Nooreen..tq babe..jasamu dikenang..nanti i belanje kek..hehehe) kalau tak, adalah yang kempunan..so. gigihlah aku semalam pergi mencariknya..dahlar hujan..yang bersinonim dengan jalan jem..nasi kerabu punya pasal...ku turutkan jua..ececechhh... siap nerbes nak mencarik tuh..sangat poyo di situ...


Akhirnya.....

Alhamdulillah..terima kasih Allah untuk nikmat berbuka ini...:)

Sedap ke tak? Tengoklah pic nih...:)

1 Lalala:

nur said...

yum yum..mmg peminat n.kerabu nih..hee..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...