CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Thursday, April 9, 2009

Eh! Mummy, Bb Nih Gerak-Gerak..


2 Malam Lepas...

Danish : Eh! Mummy baby nih gerak-geraklah mummy…
(sambil tangan pegang perutku)

Me : Iyer ker?

Danish : Iyer me. Tengok baby nih tendang-tendang saya. Mummy, dia nih boboy cam
saya ngan adik ker gegirl cam mummy?

Me : Tak tahulah. Dia takmo tunjuk lagi.

Danish : Napa dia tak tunjuk lagi? Dia malu ker mummy?

Me : Ntahlah. Awak nak boboy ke gegirl?

Danish : Saya nak boboy cam saya. Nanti ada dua. (Sambil tunjuk jari). Kalu gegirl
macam Mia (Mia nih cousin dia..anak si Jepp (Angahnya). Mia tuh comel.

Me : Aduhhh..

Danish : Napa me? Me sakitker? Adik tumbuk mummy ker? Seraya gosok
perutku..Adik..jangan buat mummy. Duk diam-diam. Sian mummy.
Saya sayang adik (sambil cium dan usap perutku.)

Danish : Me, me pegilah hospital. Potong perut me. Nanti adik keluarlah. Boleh
saya pegi hospital tengok me dan adik. Tentu Seronok.

Me : Awak suke ker nak dapat adik?

Danish : Suker. Saya nak adik banyak (sambil tunjuk jari dgn banyak). Saya takmo
adik besar tuh (refer kat Afham). Dia nakal sangat. Taknak dengar cakap
saya. Saya nak adik baru je. (Tangannya masih menggosok perutku sambil
mencari pergerakan baby. Kemudian, dipeluknya dan diciumnya aku).
Saya Sayang Mummy...

Itulah antara dialog aku ngan Danish. Sorrylah kalu citernya cam skema skitt..Huhuhuh..Kalu korang jadik aku nih, apa rerasanya perasaan itu? Bagiku perkataannya ’Indah’. Betul ker guna ayat nih. Indah dan sedap didengar. Rasa bahagia kerana memiliki anak2 seindah ini. Even si Danish kalu moody, Ya Allah! Memang teramat menyakitkan hati. Tapi selalunya hilang dan buat aku lupa bila dengar ’kesweetness’ kata-katanya nih.

Terngiang lagi kata-katanya..

Me : Abang besar nanti nak jadik apa?
Danish : Saya nak jadik kaya. Nak beli kete besar dan cantik macam kita tengok tu.
Bleh hantar me pegi pasar. Hantar pegi keje. Sayakan hebat.

Me : Abang sayang mummy ker?

Danish : Sayang..

Me : Banyak ke sikit?

Danish : Banyak sangat.

Me : Banyak Mana?

Danish : Banyaklah.

Me : Sayang sampai saya tua ker?

Danish : (Muka selamba)..Iyerlah..Saya sayang sampai tualah. Nanti saya jaga mummy.
Jaga adik...

Danish...Danish...

3 Lalala:

Ina Hashim said...

syahduunya...insyaallah...nnti danish besar boleh jaga mummy & adik2 baik2 ya...

Nyzal Aziz said...

kak ina,
nih kira mood dia baiklah tuh..baiklah kata-katanya..kalu moody...ya ampun ini budak, bleh bikin pecah satu rumah jeritkan dia...huhuhu..pe2..dia nih mmg sensitif..ikut mummynya kott..

mYpRecious said...

kalo mood danish dop baik.. abes la ko selamat kene lempang 2,3 kali ngn che de.. hahaha.. Degil okes.. pahtu jerit2 tamoh dengo kate org, kate dy jew betul.. ahakss..
Kalu mood baik, adelah sgt gud boy ini budak.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...