CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Sunday, October 11, 2009

Pocong Dalam Rumah?

Heeeeheee….Misteri….

Wah…cam suspen jek ekk entry aku..memang suspend pon…muahahahah…
Ceritanya…Ari khamis, malam jumaat baru nih…maghrib tuh cam biasalah kan..aku pi mandi ngan anak-anak..si Danish ngan Afham..dah selesai..bila aku bukak jek pintu bilik mandi..ruang tengah umah aku tuh gelap jek..Aik…siapalah plak main tutup lampu nih..tadi elok jek nyala..Mak ngan abah aku takder pi masjid ah cam biasa..Farah dalam bilik kot..Bilik aku kat bahagian belakang..kena lalu dolo ruang tamu yang gelap tuh..

Danish pon pelik..”Eh! Mummy, napa gelap nih..takder letrik ker?” aku tak terpikirlah plak nak menjawab kan…ade jek letrik..sebab lampu bilik mandi nyala jer.. terus aku dukung si afham..danish lak aku pegang..cam besa ah jalan menuju ke bilik aku yang ada kat belakang ..dekat ngan dapur..sambil jalan tuh mata aku melilaulah jugak..yerlah dah gelapkan..tup2 aku nampak putih jek berbungkus mencangkung kat meja makan..masa tuh cam tak terlintas apalak..tetiba jek mender mencangkung tuh bangun..pandang aku sambil melompat-lompat masuk ke bilik tengah..bilik farah…Ya Allah! Terkejut beruk aku..pocong? Apalagi…menjerit aku kuat-kuat..si Danish kat belakang aku pon join sekali..melompat-lompat dia hysteria…terpaku keras aku kat situ..tersirap darah aku..

Nasib tak tercabut towel aku depa dok main tarik2…afham plak blur jek…
Jeng-jeng…tetiba jek aku dengar suara orang gelak dalam bilik Farah..terus aku selak..tengok farah gelak guling-guling ngan ‘pocong’ tuh…cett…siot jek..rupanya adik aku yang jadik pocong tuh..sapa lagi achik bebudak tuhlah..poyo…baru aku perasan..dia bungkus badan dia ngan baju semayang mak aku…muka putih letak bedak..cettt…poyo ko acik..nasib kakak ko nih takder darah tinggi, sakit jantung semer..kalu tak maunya aku gol..sempat lagi ko buat lawak…farah plak tergelak2 sampai merah muka siap bagitau diapon terkena tadi ngan abang dia nih…

Apalagi merasa dia sedas dua penyepak aku…

2 Lalala:

mYpRecious said...

hahaha..

Boleh bayang doh gane..
mesti lawok..

Tapi kalo aku yg kene, ade jugok yg fengsan..
hahaha..

Nyzal Aziz said...

cehhh...adik mu itu memang keji ok..
terkujat aku dibuatnya...kalu mung kena sudah ku bayangkan jeritan nyaring mu ituh...huhuhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...