CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Monday, February 9, 2009

"Mummy, Ensem tak saya?"

Huhuhu..pertanyaan tuh buat aku tergelak besar pagi-pagi nih..Danish..Danish..
Kalu mood dia elok memang tak kering gusi ah gelakkan dia…
Rutin hidup aku dah berubah sejak Danish masuk tadika..pagi-pagi lagi kena bangun awal, ironkan baju aku dan dia..masakkan air panas untuk dia mandi..then kejutkan untuk minum susu. Habis minum susu barulah nak p mandi..nak mandi pun tunggu aku mandikan..kalu tak macam ayam sejuk jek kat tepi dinding bilik air..nak kejutkan bangun tido pon punyalah payah…kadang tuh siap dia tergolek balik peluk bantal busuk dia..malam pon bukan reti nak tido awal dia ni..mulalah nak bangun pagi liat bebenor..tengahari plak nak p ambik dia..hantar umah..then, rush p off balik, lunch lagi..peehh..berpeluh gak bagi ibu yg pregnant cam aku nih..

Adoiii…lambat lagi aku nak p keje..biasalah budak2 bangun pagi..slow jek..semer slow..kadang tuh siap nangis..adooiii…teruji lagi kesabaran sebagai seorang ibu nih…bukan senang tau..siapa kata jadi seorang ibu yang berkerja itu mudah..nak2 tengah pregnant nih…peeeehhh…

Terkocoh-kocoh aku siapkan dia. Ok. Siap anak bujang aku nih. Sambil senyum tanya aku.."Mummy, ensem tak saya?"..Adoooiii…"Ensem sayang..anak mummy memang ensem"…apalagi sengih sampai telinga…giliran dia tunggu aku plak bersiap..pastu mulalah mulut dia pot..pet..pot..pet.."Mummy, mummy..saya nak tanya nih..”…"Hah! tanyalah.."
"Mummy pandanglah saya nih, saya nak cakap".."Mummy nak siap2lah..cakaplah..telinga mummy bleh dengar nih..".dan ayat skemanya.."Mummy, napa org kaya serang Gaza? Sian Gaza..Habis rumah diaorg jadi guruk (buruk)..mati orang, tinggal kasut jek..tanak-tanak (kanak-kanak) pon mati..Napa orang kaya tuh serang Gaza? Diakan dah kaya". Aduhhh…camna nak jawab nih..

Aku makin kagum ngn si Danish nih. Even dia nih memang nakal amat..suka usik adik dia, kasar tapi nalurinya yang polos tuh masih peka ngn masalah dunia. Tak sangka kanak-kanak seusia 5 tahun begitu belas melihat keadaan di Gaza. Patutlah masa berita khusyuk jek..makin hari dia makin membuatkan aku bangga menjadi seorang ibu ngn keletahnya.. really proud to have him in my life..

0 Lalala:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...