CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Monday, February 20, 2012

Kata Orang : 'Tak Kenal Maka Tak Cinta' - RAM

mmmmmmmm...pernah dengar?

Bila dah jatuh cinta, jadi obses gitu..
Aku? Jatuh Cinta? Again? No...no..no..Tak kose.. :p
Tetiba je rasa nak nyanyi lagu nih ('Tertutup sudah pintu..pintu hatiku...bla..bla..)..erkk..poyo di situ..

Aku dah jatuh cinta ngan karya saudara Ramlee Awang Murshid (RAM)lahh...
Penegasan!! pada novel-novelnya yer..cakap kene terang..kan tak pasal aku kene tembak dengan kesayangan saudara Ramlee..ampun..:p
(Pesanan Hari Ini: Sila jaga adab anda apabila berkawan atau menyimpan minat pada 'hak milik' orang bagi mengelakkan salah faham dan juga fitnah..titik.)

Memang agak terlewat aku mengenali hasil karya beliau..maklumlah sebelum nih minat pada pembacaan dah lama berkubur semenjak beranak pinak nih..setakat baca majalah tuh bolehlah..itupon bergasak..masa dan ruang yang ada terhad sangat..sejak anak-anak pun dah besar..bukan baby lagi..masa terluang tuh bolehlah dicari..Kata Orang: 'Nak seribu daya, taknak seribu dalih'..

Sebelum ni ada entry yang aku masukkan mengenai karya RAM yang menjadi kesukaan aku..tak lain tentulah kisah Laksamana Sunan kan..sejak dari itu, aku berazam nak cari dan baca semua novel karya RAM..misinya pencarian di perpustakaanlah apa lagi..heheheh...

Bulan lepas aku dah baca Pei Pan, Mandatori, Cintaku DiHarajuku dan Semangat Hutan. Satupun tak mengecewakan aku..



Pencarian minggu ni aku dapat pinjam Ranggau, ADAM dan Tombirou Terakhir.


- Ranggau tu siap takder kulit depan tuh..heheheh

Yang paling best..kebetulan pulak..ada kawan aku yang nak let go koleksi novelnya..memang rezeki aku ada antara koleksinya dari RAM..apa lagi..rembatlah..tq Nieza..



Pulun..7 buah nak kene habiskan nih..Fiksyen 302 aku pon baru masuk page 384..tapi minat punya hal..jadi excited plak..siap danish pelik tengok novel bersusun tunggu giliran untuk dibaca..tambah pelik bila semuanya dari penulis yang sama..gigih dia belek2..kunun nak menyelami apakah yang membahagiakan sangat mummy dia yang sekejap tersengih-sengih, kejap senyum, sekejap berkerut kening..hahahah..sudahnya campak tepi bila tak faham..alahai anakku..



Inilah dunia ku..kalau tak bersama 3 hero tuh..memasak..cuba resepi baru..kalau tak pon membaca..yang penting aku tak kacau 'hidup' dan 'rumahtangga' orang..:p

~peace~

0 Lalala:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...