CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Monday, August 8, 2011

Diari Ramadhan - Kuih dan Danish

Pejam celik sekejap je masa berlalu..hari nih dah masuk 8 Ramadhan..alhamdulillah..
Camna puasa korang semua? Diharapkan semua memanfaatkan kelebihan dan keberkatan di bulan yang mulia ini.

Danish pon tahun nih tak banyak karenah..yerlah dah 7 tahun..tahun lepas pon dia dah start belajar berpuasa..so, untuk makan ketika sahur pon tidak cerewet seperti dahulu. Kalau tahun lepas asal sahur je mintak nasik dan telur goreng mata..hanya itu yang dia lalu makan. Tapi tahun nih makan seperti orang lain, tidak menangis atau makan sambil pejam mata lagi. Cuma ari pertama berpuasa, menunggu masa berbuka adalah detik-detik yang mencabar. Tak lepas tengok jam mengira detik masa berlalu..kesian plak aku..lebih-lebih lagi bila jam tangan dia ngan jam dinding tu tak sama..bising dia membebel..heheheh...



Ini pulak menu kuih yang menjadi fav umah aku..terutama cik mok..kalu takder agar-agar/puding tak sah..so, gilir2 buat agar-agar ni..memang nyaman tekak menjamahnya..

Agar-Agar Gula Melaka


Dalam acuan bunga..saje try acuan yang baru aku jumpa kat kedai..


Agar-Agar Sirap Rose - nih fav cik mok..


Puding Buih dan Sos Kastard - puding nih aku cuba buat sebab tak puas hati makan yang cik mok beli kat bazar ramadhan..2 keping untuk RM2..buat lagi puas makan..hehehe..adik aku Farah paling suka..


Selamat meneruskan puasa semua.. :)

0 Lalala:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...