CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Monday, June 13, 2011

DEMAM NORA ELENA


Aku agak ramai kawan-kawan di luar sana yang berada sama dalam situasi aku sekarang..DEMAM...MEROYAN..

Demam dan meroyan dek penangan drama yang ditayangkan dalam slot Akasia di TV3, jam 7.00-8.00 malam pada setiap hari Isnin-Khamis. Setelah Nur Kasih dan Adamaya, Nora Elena ternyata telah menambat hati aku untuk terpaku di depan tv.

Drama Nora Elena ini adalah adaptasi dari Novel karya Meen Zulaikha dan diterbitkan oleh Karangkraf. Oleh kerana keterujaan aku, siap planning nak carik novel nih kasik pulun baca. Bagi lebih feel. Poyo je aku. Dah lama aku tinggalkan minat baca novel nih sejak dah berkeluarga. Nak baca majalah pun ada je yang mengacau lagilah nak pulun novel (adakah aku sedang mencipta alasan? Huhuhu). Tapi adik aku cakap lupakan saja niat aku, sebab most of opis mate dia dah carik novel ni di serata kedai buku kat Kuala Terengganu. SOLD OUT! Nangessss....


Pelakon Drama Nora Elena terdiri dari Siti Saleha sebagai Nora Elena, Aaron Aziz sebagai Seth Tan, Wan Sharmila sebagai Yvonne, Zul Ariffin sebagai Eid, Ery Putra sebagai Inspektor Amir serta ramai lagi.

Sedikit Sinopsis Nora Elena
.............................

Nora Elena adalah kisah seorang gadis yang telah dinodai semasa dia berusia 15 tahun oleh seseorang. Nora Elena telah ditinggalkan oleh tunangnya Idham (Zul Ariffin) apabila tunangnya mendapat panggilan misteri yang memberitahu bahawa tunangnya sudah tidak suci lagi. Dalam kekecewaan dan kesedihan yang melanda Nora Elena semasa itu tu, muncul seorang jejaka yang bernama Seth Tan yang berketurunan Baba Nyonya, dia sanggup berkahwin dengan Nora Elena bagi menggantikan tunang Nora Elena kerana segala persiapan perkahwinan dan hari perkahwinan semakin dekat.
Konflik berlaku apabila, Nora dan Seth Tan berkahwin, pada ketika itu barulah Nora Elena dapat tahu bahawa suaminya lah orang yang telah menodainya 10 tahun yang lalu. Malang buat Nora kerana ketika mengetahuinya mereka berdua sudahpun berkahwin dan bakal melahirkan anak Seth. Walaupun Seth sudah memeluk agama Islam dan telah insaf tapi hati Nora Elena yang terluka tetap keras dan tidak dapat memaafkan suaminya tu.
Bagaimana Seth hendak mengatasi sikap benci Nora Elena terhadapnya dan dugaan besar yang harus ditempuhi olehnya untuk memikat hari Nora Elena? Adakah Nora Elena dapat memaafkan Seth?
-------------------------------------------------------------------------------------

Bagi aku Nora Elena mewujudkan berbagai rasa dalam diri aku..kadang membangkitkan memori dan nostalgia yang sangat menyentuh hati..terutamanya melalui Seth yang begitu menunjukkan kasih dan sayangnya pada Nora.

Seth : "Nora.. ada apa lagi utk seorang suami..kalau bukan kasihsayang kepada isterinya.."



Huh! Tetiba aku jatuh chenta pada Seth. Ada lagikah lelaki seperti Seth di luar sana? Sorry to say banyak yang berperwatakan seperti Eid. Apa-apa pun..bagi aku apa yang baik dan elok untuk dijadikan contoh silalah ambil dan praktikkan untuk kesejahteraan dan kebahagiaan rumahtangga kita. Apa yang buruk eloklah diteladani..
Minggu nih dah masuk minggu terakhir drama nih..peehhh...berdebar seehhh..nak tunggu endingnya..lepas nih rindu-rinduanlah aku kat Seth..

Sama-samalah kita saksikan penghujung cerita best ini..layannnn...

2 Lalala:

kin said...

teruk betul demam nora elena nih erkkkk..? specially penangan si seth tahn tuh?huhuhuhuhuhhuhuhuhuuh..(aku masih belom tgk lagi maaaaaaa...bz sokmo)

Nyzal Aziz said...

huhuhu.seth tan dah jadik fenomena sehh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...