CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Monday, January 4, 2010

Danish Ke sekolah..


~Sekolah Kebangsaan Losong..


~ Dah Siap..Jom Mummy..

Ari ini sudah 4hb Januari 2010. Hari kedua sessi persekolahan untuk tahun 2010 di sini.. Tahun ini usia anak sulungku Muhamad Danish Aiman menginjak ke 6 tahun. So, aku daftarkan dia ke PraSekolah berdekatan dengan rumah. Senang untuk ulang alik ke sekolah nanti. Hari ini adalah hari kedua Danish menjejaki kaki ke sekolah baru. Dengan environment sekolah yang sebenar. Yer lah, tahun lepas diakan bersekolah tadika..suasananya lain..nih kira aku update citer semalam..semalam..lah yer..

Semalam dolo, aku dah mula bising2 suruh Danish masuk tido awal. Koman-koman pukul 6.30 am dia dah nak kena bangun. Sekolah start pukul 7.30 am..meaning..aku pon bermula ari nih kena bangun lagi awal dari tahun lepas…huhuhu..bergasak..jenuh pot..pet..pot..pet..pukul 11.30 pm jugak dia masuk tido..tu pon dah kena tarik telinga..kalu tidak..maunya..Pukul 6.30 am tadi, ku kejutkan dia..pantas bangun, mandi, bersiap..baiklah pulak mood anak terunaku ari ini..kalu tak..hampeh jek..pakai baju sendrik, pakai seluar sendrik, kasut sendrik..heheheh…nih mesti xcited..

Pukul 7.35 am, baru sampai depan sekolah dia..hehehehe…bawa dia ke kelas..gayanya macho sekali..selamba jek..jabat salam aku..pastu terus buat ded…ku intai2 juga dari luar..tak perasan pon mummy dia tercangak-cangak lagi..tengok cam ok..so,ku tinggalkan..hope dia dapat sesuaikan diri…

Tengaharinya memandangkan hari pertama Danish aku pi amik dia kat sekolah..sampai sana dalam pukul 12.30 pm..kelas dia tak abis lagi..tak beranilah nak pi intai dekat2 karang kena halau naya jek..teringin nak amik pic dia dalam kelas..tapi kan orang tengok pelik plak..huhuhu..danish excited bercerita bila kelas dah habis..seronok katanya sekolah di sekolah baru..yang bagus..dia tak kencing dalam seluar pon..pi toilet sendiri..pakai seluar sendiri..good..anak mummy dah makin pandai..dah besar..

Pagi ini masih macam semalam..dan-dan jek sampai sekolah pukul 7.35 am lagi..huhuhu..dan Danish masih melangkah ngn yakin..macho..ke dalam kelas dia..sempat dia breakfast koko krunch kat umah dolo seperti yang dia mintak..

Danish, pesan mummy, belajar pandai-pandai..ok..I luv u babe..

~ Breakfast


~ Harus tayang beg dia dolo..


~ Dah sampai.

4 Lalala:

mYpRecious said...

kasut itam kilat tuh... keh keh...

Nyzal Aziz said...

heheheh..senang keje den..tak susah nak basuh nnti...

mYpRecious said...

hahaha.. betul2!! Kiwi je hari2 kasi kilat.. keh keh..

ena said...

danish da besar... suda masuk skul huhu... aunty da makin tua..uhuk uhuk uhuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...