CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Sunday, September 6, 2009

Kuih Raya

Ari nih dah 16 Ramadhan..

Peh..sekejap jek masa berlalu..lagi 2 minggu nak raya..
Apalagi acara biasa aku 2 minggu sebelum raya adalah buat kuih raya..huhuhu..
Mula-mula ingat tahun nih adalah malas nak buat kuih raya mengenangkan beranak kecik nih..bolehkah aku membuat kuih raya dengan aman dengan 3 hero nih? cam payah jek..tapi bila adik aku si ct tuh ia2 soh buat..lebih-lebih lagi kuit tat nenas..rasa cam kasihan plak..nak beli bleh jek..tapi cam tak thrillah kan..iyerlah tiap tahun aku buat kuih raya untuk depa..

So, takpalah..kira cincai ahh..Jumaat n Sabtu adalah cuti di sini so kesempatan tuh diambil dengan sebaiknya..sebab congak punya congak..ada 2 kali jek weekend ooo..weekend yang terakhir tuh malas ah aku nak sebuk buat kuih raya lagi..tuh pon ada request nak wat tat telur dari adik-adikku ini..

Selepas sahur, solat subuh..bermulalah acara buat kuih..3 hero nih masih landing lagi kat katil..ok sangat ah tuh..so, tadadada,,,ini dia kuihnya..sempoi jek takderlah cantik cam kuih kat kedaikan..


~ Ni tat jem strawberry ngan blueberry..my favourite..tiap tahun wajib buat..dan danish dah berjaya habiskan dekat 40 bijik kuih nih..serah balang aku tuh..afham pon sama..bila ku marah..katanya..alar..mummy buat kuih nih sedap sangat..sebab tuh saya suka..adoiii..raya lambat lagi..harus habis tuh..


~ yang nih Biskut Hamparan Kasih..favourite arwah tok aku..tahun nih tahun kedua kami tak bersama dia..kalu tak mesti awal2 dia sebuk nak mengecop kuih aku..



~ Tat Nenas. Favourite semer ahli keluarga aku..tahun nih aku buat patern lain. Buat paling banyak. Semalam dapat dalam 200 lebih keping. Ingat kena buat lagi sebab adik-adik nak bawak balik. Jem nenasnya adalagi sikit. semalam tak larat dah nak buat semer.



~ Sambil bakar kuih, sambil main anak..layan si Amjad..layan si afham..pehh..letih..nasib ada asisstant Cik Su depa..si Farah..kalu tak jenuh..pengsan aku nak membaut kuih sambil menepis tangan hero-hero yang nak menolong..tapi banyak menolong kacau..muahahaha..

5 Lalala:

Ina Hashim said...

fuhhhh...makin berketul pipi dak amjad...geramnyaaaaaaa

mYpRecious said...

biskut kacang faveret che de tadop ke? huhu..

Tat telor? nyam2 buat la besok..

Asu Bahiyah said...

huish...sodap nih...bak sikit....

Nyzal Aziz said...

hehehe..kak ina,
pipi dia tuh selalu kena gigit lebih2 lagi ngn Che da dia tuh..sampai merah..haip Che Da nih..

Nyzal Aziz said...

amboi2..Che Da nya..syok jek mengorder yer? meh ah tolong buat sekali..biskut kacang tengok dolo kalu terlebih ada masa..muahahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...