CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Thursday, March 22, 2012

Tempahan Pertama..Panik!!



Assalamualaikum..

Minggu ni dan minggu lepas minggu memenatkan..penat ngan keje, ngan anak ngan project membaking....adeiii...minggu lepas aku dapat tempahan membaking buat kali pertama..taklah pertama gak sebab sebelum nih dah ada kenkawan yang mintak buatkan kek..tapi sikit je lah kan..stakat sebijik dua je..kali nih aku dapat dari kawan lama sekolah dolo..mintak tolong aku buatkan untuk majlis bertunang sepupunya..

Antaranya 50 pcs creampuff, 50 pcs muffin, 50 pcs puding, 2 bijik kek karamel dan 25 cuppies untuk hantaran..amik ko..sekali dapat berdesup..mula-mula tak konfiden gak..especially untuk cuppies tuh..tapi bila lagi nak mencuba kan..so, aku terima..siap buat plan semer..memandangkan aku kan kejer..tak akanlah nak monteng plak sebab nak siapkan tempahan..tak coollah kan..

Masa nak menyiapkan tuh macam-macam hal lah..tertinggal organizer kat office, tertinggal hp, cawan cuppies hilang 2-3 keping dan cam-camlah..dugaan betul..heheheh...tapi akhirnya siap seperti yang diminta..

Ini muffin vanila chip coklat


Creampuff


Puding jagung


Malam Rabu Ku buat kek karamel dolo..sebab dia boleh simpan dalam peti ais..lagi sedap..







Hari Khamis pulun buat yang lain..peeehhh...letih amat weehhh...berperang ngan anak lagi yang kunun nak tolong..tolong lambatkan lagi ada..tak tido aku dibuatnya...gilo...
nak2 bila buat cuppies tuh..serius aku tak pernah buat cuppies berfondant untuk hantaran lagi..tak pernah main ngan fondant pon..tapi sebab kawan aku mintak juga tolong buatkan soh aku belasah je...ngeeeeee....mmg lambatlah kan..untuk orang amatur cam aku...

Tepat jam 8 pagi semuanya siap..dan kawan aku pon dah call nak ambik pukul 9.00 pagi hari jumaat tuh..harap semuanya memenuhi permintaan beliau..maaflah yer Izai..kalau ada kekurangan..heheheh...

Memang letih amat..lepas tuh pulun tido aku..tapi manakan boleh lena kalau dah beranak pinak nih..tido-tido ayam je lah..petang plak ada majlis pertunangan sahabat terdekat..adeehhh...tambah nak pengsan..

Pengajaran yang aku dapat..kene keep belajar lagi..dan plan betul2..tapi satu kepuasan bila berjaya siapkan..yeaaaaaaaa.....

Cuppies Moist Choc

0 Lalala:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...