CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Sunday, July 25, 2010

Ketam Oh! Ketam


~ Mejad n ketam (menakutkan...)

Sabtu ari tuh adik aku Eydah (Che Da) ada balik umah..memandangkan encik hubby dia terpaksa bekerja arituh so, dia adalah datang nelepak kat umah..

Nak dijadikan cerita si 'Mak Buyung' ini adalah mengidam nak makan ketam yang mak aku masakkan..besalah orang pegnant ni..ada jek mender nak dimengidamkan..sudahnya adik aku yang bongsu telah dipaksakan ke pasar untul membeli ketam..masa ini harga ketam sekilo kat sini RM18.00 sekilo..aku tatau rate harga kat tempat korang..dan kitaorang beli sebnyak RM30.00..dapatlah 10 ekor..4 ekor bagak2 punya..tengoklah pic ni..rupanya ketam nih banyak jenis eeekkk...



~ semua cam ala-ala jakun jek tengok ketam yang cam-cam jenis..terbelek2..motipp betul..

Apa yang kelako..my otomen tiga adalah tersangat excited tengok ketam..aduhhh...apa daaa ini budak2..nak2 si amjad..dahlar tak takutt..selamba jek nak main ngn ketam..adehhh..ko ingat pet ker mejad ooo...siap nangis2..sebab orang amik ketam dari tangan dia...dahlar tajam shell dia tuh..menakutkan si mejad ni..dan aku dapati afham begitu suka ngan ketam...siap mintak nak makan nasik..sedangkan dia amatlah cerewet bab nak makan..so, aku layankan jek..dah dia rasa nak makan kan..si danish plak tak suka..mungkin alergic kot sebab mata dia start merah dan sembab lepas dia jamah sikit..

Si Mak Buyung apalagi..sakan aaahhh...hahahah...mak aku nyer Ketam Masak Cili adalah mabeless ok...



~ abaikan hidangan yang ala-ala comot nih..tak sempat nak letak dalam pinggan betul2..semer dah tak sabar nak ngapp..

3 Lalala:

mieja said...

comeinya amjad pegang ketam tuh....pipi menten labuh...:)

Ina Hashim said...

fuhh..beraninya amjad pegang ketam ye

Nyzal Aziz said...

hehheeh...mieja..pp mejad masih lagi..badan jek susut skitt..
mmg comel tgk dia ia2 pegang ketam tuh..

kak ina: mejad tak takut langsung..siap nangis bila org amik..kita takut kene tajam2 tuh..siap nak wat pet tuh..masa basuh sibuk dia nak tgk..melalak tak hingat bila bawak dia ke depan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...