CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me

My photo
Mum's with 3 kids.. Muhamad Danish Aiman, Muhammad Durrani Afham n Muhammad Daiyyan Amjad.. Life is not a matter of chances its a matter of choices.. Make your own choice.. and you'll be happy... 'Remember, the world is round, WHAT GOES ROUND COMES AROUND. One day you will look back & proud of yourself'..

Wednesday, November 3, 2010

Kebahagiaan Dalam Perpisahan?


Bunyiknya macam pelikkan? Macam susah..Macam Payah..Macamana nak kita temui kebahagiaan dalam perpisahan. Bukankah ia akan memeritkan? Melukakan? Menyakitkan? Mungkinkah? Bolehkah? Adakah?

INi pendapat aku..korang mungkin ada pendapat sendiri..bagi aku BOLEH..Insya Allah boleh…kene positif..kene redha..ikhlaskan hati..dugaan dan ujian ini datang dari Allah…percaya..ada hikmah disebaliknya..dan kita akan temui kebahagiaan itu..:)

Bunyinya agak tipikal, stereotaip..drama..orang kata cakap memang senang…kadang kita pandai bercakap je..fikir lain..cakap lain..buat lain..jadi lain..bagi aku yang penting jangan hipokrit..berpura-pura…

Orang kata lagi hidup mesti diteruskan..meratapi dan menyesal tidak membawa apa-apa makna..yang lepas biar lepas..belajar dari kesilapan..kelemahan dan pengalaman lalu..yakin pada diri sendiri..Insya Allah kita akan menjadi lebih kuat..lebih kental..

Kita Jalan. Kita Jatuh. Kita Bangun (credit to band adik ipar aku Sleepy Jeremy - aku pinjam tajuk lagu dia Jalan.Jatuh.Bangun)..heheheh..

Jangan difikirkan apa yang hilang..tapi fikirkan apa yang kita ada…..
Jangan difikirkan siapa yang membenci..tapi fikirkan siapa yang menyayangi..

Lastly, kasik korang layan lagu ni...



Kebahagiaan Dalam Perpisahan – Shahir AF8

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang
Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih

Chorus
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan
Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

Ulang Chorus
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan
Kebahagiaan dalam perpisahan

1 Lalala:

Chinatsu Akera said...

mungkin belum cukup terperuk untuk hilang sepenuhnya,
mungkin belum cukup hilang untuk diabai selamanya,
hanya keranapan mampu melahirkan keajaiban,
hanya kesengsaraan bisa mengeluarkan keindahan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...